Вимагання грошей та відмови надати послугу у лікарнях: в НЗСУ розповіли, на що скаржилися мешканці Миколаївщини

  • 13:26
  • 11.05.2024
29c9d92

З початку року Національна служба здоров’я України отримала 12 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги у закладах Миколаївщини. 

Про це повідомила пресслужба НЗСУ.

Найбільша частка скарг — через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (п’ять скарг). Стільки ж скарг – через вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ, зазначили там.

В НСЗУ наголошують: лише залишаючи скаргу, можна покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.  

— Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу, — сказав заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів Тарас Стеценко.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав? 

1.Звернутися зі скаргою до головного лікаря. 

2.Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.

3.Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: https://cutt.ly/hewPO7gU

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

  • За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
  • Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
  • Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
  • Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

1.Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.

2.Зазначте дату події, викладеної  у скарзі. 

3.Правильно вкажіть назву лікарні.

4.Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.

5.Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.

6.За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.

7.Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу. 

Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.

 

Новини

26 червень 2024
25 червень 2024