
Після трирічної перерви юні вихованці спортивної школи «Атлант» готуються знову вийти на воду. Вперше від початку повномасштабного вторгнення вітрильний спорт повертається в межі міста — і це не лише символ, а реальний результат зусиль, об'єднаних довкола спільної мети: розвитку водного простору Миколаєва.
Про це повідомляє Центр підтримки бізнесу.
Важливою умовою для старту занять стало обстеження акваторії водолазами Головного управління ДСНС України у Миколаївській області — роботи ще тривають, але перші етапи вже дали зелене світло підготовці до тренувань. Водночас у спортшколі тривають роботи з приведення до ладу території, адже стан причальних споруд, покрівель та приміщень — незадовільний. Ремонтів тут не було роками.
«Ми хочемо висловити свою вдячність мерії за зусилля, які були зроблені для того, щоб наші діти вперше вийшли на воду у межах міста і продовжили свої тренування, — говорить керівниця батьківського комітету школи «Атлант» Олена Легка. — Це дуже важливо для їхніх спортивних кар'єр, і для того, щоб вітрильний спорт взагалі розвивався. Через тривалу відсутність тренувань не було можливості набирати нових спортсменів. А якщо немає нових спортсменів — немає майбутнього цього виду спорту. Ми щиро вдячні міській владі, ДСНС, усім військовим та службам, які зробили можливим вихід наших дітей на воду».
Символізм цієї події та її стратегічну важливість для громади підкреслив голова Миколаївської регіональної платформи реформ Валерій Вєтров. За його словами, це дуже важливий крок, бо водні традиції у Миколаєві передаються з покоління в покоління.
«Для багатьох хлопців та дівчат — це не просто хобі, це частина життя. Але ми маємо думати і ширше: стратегічна мета оновлення міста включає цілий комплекс заходів. По-перше — створення умов для розвитку дорослого й дитячого яхтингу. По-друге — залучення судновласників, які могли б базувати свої судна у Миколаєві, отримувати тут якісний сервіс і ремонт. Ми говоримо також про реалізацію великого проєкту «Аквапорт» — водно-розважальної зони з унікальними можливостями для жителів і гостей міста. Важливо також забезпечити підняття мостів — на території Миколаївського суднобудівного заводу та Аляудського, що дозволить об'єднати акваторії і створити єдиний водний простір. І, звісно, це розвиток водного транспорту — маршрути з районів до центру, водні таксі, індивідуальні засоби пересування, такі як катери й човни. Для цього потрібно модернізувати стоянки, станції, інфраструктуру по всьому місту».
Про важливість комплексного бачення, що враховує інтереси як спорту, так і малого судноплавства, зазначив керівник Експертно-громадської ради Артем Ващиленко:
«Місто Миколаїв послідовно формує бачення свого відновлення, на принципах «блакитною економікою»: маломірним судноплавством, яхтингом, сервісом для водного транспорту. Громада вже володіє двома потужними причальними комплексами — колишні яхт-клуби суднобудівних заводів. Це ключ до запуску інфраструктури: сервісів, стоянок, перевезень. Але дуже важливо зараз чітко розмежувати функції. Спортивні школи мають готувати нове покоління яхтсменів і залишатися окремою частиною водної інфраструктури. Натомість на базі причалів має запрацювати сервіс для судновласників, маломірного флоту, муніципальних перевезень. Проблем багато — бюрократія, нестача рішень на місцях, саботаж. Шляхи відновлення передбачено у стратегічних документах розвитку міста: у Стратегії відновлення до 2027 року, у програмі розвитку маломірного судноплавства, у майстер-плані. Там чітко закладено: відновити інфраструктуру, модернізувати майно, створити умови для водної мобільності. Сьогодні ДСНС вже проводить обстеження акваторії школи «Атлант» — це фінальні кроки до того, щоб діти знову могли безпечно тренуватись. Але це стало можливим завдяки тиску громади, втручанню експертів, участі яхтової спільноти».
Зокрема, у спортшколі «Атлант» вже побували представники яхтенної спільноти, громадські активісти та члени Експертно-громадської ради виконавчого комітету міської ради. Вони обговорили не лише відновлення тренувального процесу, а й подальші кроки: забезпечення технічної бази школи, безпечні умови зберігання човнів, залучення нових дітей.
Насправді, початок тренувань юних спортсменів — це не просто повернення до занять. Це реальний, видимий результат багатьох кроків, зокрема нещодавно проведеної наради з представниками водної галузі міста. На ній обговорювали інвентаризацію причалів, запуск муніципального яхт-клубу, підготовку до відкриття навігації та перехід до системного підходу у розвитку водного середовища міста.
Вихід дітей на воду — це перший дзвінок, що місто готове рухатися вперед. Поки ще повільно, ще з перешкодами — але вже з конкретними результатами.
