
Засновник ТОВ "Автострада" Максим Шкіл розповів деталі будівництва нового водогону для забезпечення питною водою Миколаєва з водозабором на річці Південний Буг в районі Нової Одеси.
Про це він написав на своїй сторінці у Facebook.
Він нагадав, що після підриву водогону російськими військами, до Миколаєва надходить солона вода з лиману, яка є технічною і непридатною для споживання та побутового використання. В березні 2025 року ТОВ "Автострада" розпочала масштабне будівництво нового водогону з водозабором на річці Південний Буг у районі Нової Одеси. Задіяно понад 1000 працівників, сотні одиниць техніки, роботи ведуться цілодобово.
"Наша мета – завершити будівництво за 5 місяців – це абсолютно рекордні темпи для інфраструктурного проєкту такого масштабу. Не дивлячись на те, що об’єкт складний, він цілком реальний для команди Autostrada: проєктний інститут Autostrada розробляє технічні рішення, які будівельні підрозділи одразу втілюють у життя. Працюємо за принципом DESIGN&BUILD, що забезпечує повну синхронізацію роботи інженерів і будівельників та суттєво скорочує терміни виконання. Жодного субпідрядника — лише внутрішні ресурси. Паралельно у режимі 24/7 на будівництві водогону функціонує виробнича база Autostrada: бетонний та асфальтобетонний заводи, лабораторні комплекси. Якість матеріалів та робіт контролюється на кожному етапі виробництва", – зазначив він.
Максим Шкіл повідомив, що активна фаза робіт на першій ділянці стартувала в березні, на другій та третій ділянці компанія розпочала роботи в квітні. Всі роботи виконуються виключно силами ТОВ "Автострада", без залучення субпідрядників. За його словами, такий підхід забезпечує повний контроль над процесами, чітке дотримання графіків та максимальну ефективність використання бюджетних ресурсів.
Зокрема, засновник компанії заявив, що загальна вартість будівництва водогону з урахуванням додаткових робіт склала 6,227 мільярда гривень – це на понад 2,5 мільярда гривень менше від початкової оцінки, яка становила 8,8 мільярда гривень.
"Така економія стала результатом ефективного проєктного планування, оптимізації технічних рішень та раціонального використання ресурсів", – йдеться у повідомленні.
Загальна протяжність мережі нового водогону – 67,8 км. Перша ділянка водогону має протяжність 18,4 км. Друга – 22,9 км. Третя – 26,5 км. На трасі передбачено 3 водонасосні станції, обладнані потужними насосними агрегатами (від 640 до 800 кВт).
Також він розповів, як працюватиме новий водогін: забір води з річки Південний Буг здійснюватиметься через чотири самопливні труби діаметром 1000 мм і довжиною понад 700 метрів кожна. Система водозабору обладнана комплексом попередньої механічної фільтрації, а також ультразвуковим захистом, що запобігає потраплянню водних біоресурсів до трубопроводу. Далі вода подаватиметься насосною станцією першого підйому, яка забезпечить її транспортування на висоту 104 метри до наступної – насосної станції другого підйому. Звідти вода направлятиметься на третю насосну станцію, що забезпечить її подачу до камер водоочисних споруд Миколаєва. Після проходження усіх етапів очищення, вода розподілятиметься до кінцевих споживачів.
Проєктна потужність водогону дозволить транспортувати 120 000 води на добу для міста Миколаєва та 50 000 м³ для меліоративної системи Нової Одеси та Миколаївського району.
"Траса прокладається поза населеними пунктами або вздовж їхніх околиць, ми уникаємо прокладання трубопроводів через міські та сільські вулиці, де велика кількість комунікацій. Такий підхід дозволяє зберегти існуючу інфраструктуру та виконати роботи швидше й без зайвих ускладнень для місцевих жителів. Водночас проєкт є складним, адже маршрут водогону проходить через сільськогосподарські угіддя та перетинає річки, автомобільні дороги, залізничні колії, газопроводи, нафтопровід. У місцях перетину роботи виконуються методом горизонтального направленого буріння, що дозволяє прокладати трубопровід без порушення поверхневих конструкцій", – зазначив він.
Для будівництва нового водогону використовуються труби великого діаметра (800-900 мм), які витримують тиск до 16 атмосфер, відзначаються високою міцністю та довговічністю, стійкі до високих температур та хімічних реагентів. Ці характеристики забезпечують надійність водогону та його ефективну експлуатацію в довгостроковій перспективі.
Для стабільного функціонування водогону будується основна та резервна лінії електропостачання. Передбачено також будівництво трансформаторних підстанцій та встановлення резервних джерел живлення.
"Важливо! Усі насосні станції та електромережі розміщуються в захищених приміщеннях для безпеки під час обстрілів. Ціль — якісна питна вода для Миколаєва вже в серпні!" – резюмував він.