
Одеський аеропорт буде готовий приймати цивільні літаки через 114 днів після припинення бойових дій.
Найімовірніше, він відкриється третім, після Києва і Львова, розповів «Думській» Володимир Семенченко, гендиректор підприємства.
За його словами, адміністрація аеропорту розробила детальний план ліквідації наслідків ворожих прильотів і визначила терміни відновлення інфраструктури.
«Нам потрібно щонайменше сто днів, щоб привести все до ладу і підготувати територію аеродрому до роботи. Одеса навряд чи буде першою або другою — на ці місця претендують Київ і Львів, однак, думаю, що ми будемо третіми», — каже гендиректор.
Головною проблемою він вважає готовність персоналу.
«У нас є фахівці, які підтримують аеродромне обладнання в робочому стані, але для нормальної роботи аеропорту в нас зараз недостатньо людей. Треба повернути колишніх працівників і оновити тренінги з персоналу», — наголосив Володимир Семенченко.
На думку керівника, ще один фактор, який перешкоджає оперативному відновленню роботи — стан інструментальних систем посадки.
«Усім українським аеропортам треба буде провести перевірку наземних систем навігації — це калібрування приладів, точність заходу на посадку тощо. Це займе щонайменше місяць незалежно від того, чи готовий сьогодні аеропорт з точки зору наявності персоналу», — зазначив керівник.
Питання до гендиректора ТОВ «Міжнародний аеропорт Одеса» виникли у зв'язку з нещодавніми заявами керівників найбільших європейських лоукостерів.
Минулого тижня СЕО авіакомпанії Ryanair Майкл О'Лірі розповів, що розробляє плани польотів, сподіваючись на швидке закінчення війни з РФ.
«Я дуже сподіваюся, що це станеться в поточному році. Я думаю, що однією зі справ, яку Трамп, як я сподіваюся, може здійснити, буде більш раннє вирішення питання щодо незаконного вторгнення Росії в Україну», — зазначив ірландець.
Це вже не перша заява О'Лірі про повоєнні маршрути — за три роки керівник «раянів» неодноразово озвучував свої плани щодо завоювання українського неба. Минулого року він приїжджав до «Борисполя», щоб зустрітися з міністром інфраструктури України і розповісти, що готовий відкрити одразу кілька напрямків.
Судячи з усього, О'Лірі подобається вести у нас бізнес, і він хоче «захопити» всі цікаві маршрути. За його словами, план передбачає відкриття 24 напрямків до Києва та Львова. Він також згадав Одесу, заявивши, що аеропорти на півдні та сході України нібито зруйновані, тому не зможуть швидко відновити авіасполучення.
Аналогічну заяву вчора зробив гендиректор Wizz Air - Йожеф Вараді. Він повідомив, що протягом шести місяців після закінчення конфлікту його авіакомпанія відновить роботу в Києві та Львові. На початковому етапі Wizz Air має намір відкрити 60 напрямків і перевозити близько 5 мільйонів пасажирів на рік.
Із заяв О'Лірі та Вараді можна зрозуміти, що лоукостери знову — як і до повномасштабного вторгнення — зчепилися в сутичці за українських пасажирів. Нагадаємо, до 2022 року обидві авіакомпанії вели агресивний бізнес — літали за однаковими напрямками і часто зазнавали економічних збитків заради того, щоб прибрати конкурента.
Треба сказати, що українцям конкуренція лоукостерів була на руку — вона дозволяла за розумні гроші літати практично в будь-яку точку Європи.