Вимагання грошей та відмови надати послугу у лікарнях: в НЗСУ розповіли, на що скаржилися мешканці Миколаївщини

  • 13:26
  • 11.05.2024
29c9d92

З початку року Національна служба здоров’я України отримала 12 звернень від пацієнтів щодо надання медичної допомоги у закладах Миколаївщини. 

Про це повідомила пресслужба НЗСУ.

Найбільша частка скарг — через відмову в наданні послуг, передбачених Програмою медичних гарантій (п’ять скарг). Стільки ж скарг – через вимагання коштів за надання послуг, витратних матеріалів та лікарських засобів). Такі випадки є неправомірними, адже вартість медичних послуг закладам із договором сплачує НСЗУ, зазначили там.

В НСЗУ наголошують: лише залишаючи скаргу, можна покращити медичну систему. Завдяки зверненням щодо порушень у лікарнях, з початку року НСЗУ вдалося поновити право 61 пацієнта на допомогу за Програмою медичних гарантій.  

— Чим більше пацієнт надасть доказів щодо порушень з боку закладу, наприклад, чеки за придбані ліки, чи оплачені послуги з лікування або діагностики, фото і  відео, тим більше шансів поновлення права пацієнтів на безоплатну медичну допомогу, — сказав заступник начальника відділу роботи зі скаргами пацієнтів Тарас Стеценко.

Як діяти пацієнтам у разі порушення прав? 

1.Звернутися зі скаргою до головного лікаря. 

2.Якщо головний лікар не вирішує проблему — звернутися зі скаргою до місцевого департаменту охорони здоровʼя.

3.Залишити скаргу через електронну форму на сайті НСЗУ в розділі «Громадянам»: https://cutt.ly/hewPO7gU

Також залишити скаргу можна у декілька способів:

  • За безкоштовним номером контакт-центру 16-77. Оператор гарячої лінії зафіксує скаргу та допоможе оформити звернення.
  • Надіслати офіційний лист на електронну пошту: info@nszu.gov.ua.
  • Надіслати лист на поштову адресу НСЗУ: проспект Степана Бандери, 19, м. Київ, 04073.
  • Написати звернення на особистому прийомі громадян.

Що варто вказати в скарзі?

1.Зазначте прізвище, ім’я та по батькові пацієнта, дату народження.

2.Зазначте дату події, викладеної  у скарзі. 

3.Правильно вкажіть назву лікарні.

4.Напишіть посаду, прізвище, ім’я та по-батькові особи, яка вимагала оплату за медичні послуги, ліки чи інші матеріали чи відмовлялася надати послугу.

5.Детально опишіть ситуацію, яка з Вами сталася.

6.За можливості зазначте суму коштів, яку вам довелось витратити, або яку з вас вимагали. За наявності додайте копії чеків на ліки чи медичні послуги.

7.Вкажіть свої контакти, які допоможуть з вами зв’язатися: номер мобільного чи стаціонарного телефону, електронну адресу, поштову адресу. 

Аби скарга мала позитивний результат — важливо надати якомога більше фактів та доказів вимагання коштів (чеки, фото чи відео, імена медпрацівників, які вимагали кошти). Це допоможе встановити факт вимагання та повернути пацієнту кошти.

 

Новини

7 жовтня 2024
6 жовтня 2024