Росія затримує роботу зернової ініціативи, після відновлення своєї участі в угоді, зараз в черзі залишаються 210 кораблів. Наразі кількість перевірених суден впала до 8-9 за день, хоча в дні відмови РФ від участі інспектори ООН та Туреччини перевіряли до 46 суден за день.
Про це повідомив в інтерв’ю LIGA.net заступник міністра інфраструктури Юрій Васьков.
– Сьогодні ми повернулися до тих самих проблем. Спільні інспекції поновились. Всі чотири сторони беруть участь в інспекції. Але їх заплановано зараз в середньому тільки 12 на день, з яких фактично завершується 8-9. Водночас необхідність - 25-30 на добу, - поскаржився заступник міністра.
Станом на 7 листопада черга на захід в українські порти становила 88 суден, ще 18 завантажених суден чекали інспекцію «на вихід» в турецьких територіальних водах.
– За три місяці роботи коридору ми відправили світу 10,1 млн тонн зернових з портів Великої Одеси. Це значний показник у масштабах світу. Тому наше завдання - нарощувати цей обсяг. За підсумками жовтня експортували 4,2 млн тонн. Якби інспекції працювали без затримок - було б щонайменше 6 млн тонн за місяць - це реальний показник, який може давати коридор, - підсумував Васьков.
Нагадаємо, 29 жовтня Росія вирішила вийти з «зернової угоди», за допомогою якої Україна могла експортувати сільгосппродукцію через Чорне море.
В Україні на це заявили, що не мають наміру припиняти роботу «зернового коридору», який забезпечує продовольством мільйони людей у країнах Африки, Азії та Європи. 30 жовтня, з порту Одеської області не вийшло судно IKARIA ANGEL. Воно мало доставити 40 тисяч тонн зерна в Ефіопію, яка перебуває на межі голоду.
Фото про наслідки воєнних дій у Миколаєві можна подивитися тут.