Майже 70 млн грн, які виділили на заміну та модернізацію ліфтів у 2025 році, не встигли витратити.
Ці гроші повернуться до міського бюджету, про це стало відомо на засіданні комісії з питань житлово-комунального господарства, передає кореспондент «Думської».
Як повідомив заступник директора департаменту міського господарства Артем Захаров, причиною повернення коштів стали обмежені можливості підрядників виробляти та встановлювати ліфти.
«Так склалося, що сьогодні працювати з бюджетними коштами на цьому ринку в Одесі готові всього дві компанії, і вони мають свої виробничі потужності. Одна з них справляється в терміни, згідно з тендерною документацією, а у другої виникли проблеми, озвучувати які я не хотів у режимі онлайн-трансляції. Тому ми завершуємо рік з показником 75-78 ліфтів, а решта, за якими готова технічна документація, переносяться на 2026 рік», — зазначив чиновник.
Член комісії Олексій Асауленко підняв питання алгоритму вибору тих будинків, яким ліфти замінять цього року, а кого перенесли на наступний. Він відкрито висловився, що включення або невключення ліфтів в титул лобіюється певними депутатами.
«Я своїм виборцям доношу інформацію, як правильно подавати заявки в департамент міського господарства, щоб домагатися заміни ліфта, однак це все марно, тому що є деякі депутати, які можуть вплинути на те, що вибір впаде на будинки, які опікуються вони. І виходить, що людей ділять на важливих і не важливих», — заявив він і натякнув на те, що більшість ліфтів, які будуть замінені цього року, розташовані в Пересипському районі.
Голова комісії Олександр Іваницький пояснив, що в попередні роки відбувся перекіс на користь Київського району, тому зараз ситуацію намагаються вирівняти на користь інших районів.
«У нас на заміну близько двох тисяч ліфтів, проте ми за рік можемо замінити не більше ста. Київський район був лідером, і потрібно усунути цей дисбаланс. Інша справа, що департаменту пора б розробити зрозумілий алгоритм вибору будинків, щоб не було непорозумінь», — заявив він.
Олексій Асауленко, у свою чергу, запропонував ключовим фактором цього алгоритму зробити співфінансування.
«В першу чергу потрібно брати до уваги ті будинки, мешканці яких готові брати участь і розуміють відповідальність. Наприклад, зібрали 10% вартості заміни, а решту дає місто. Вибір будинку не повинен залежати від ступеня впливу того чи іншого депутата, який його опікує», — резюмував він.
