
Приватну залізничну гілку європейського стандарту, яка з'єднає Львів і Одесу, має намір побудувати Польща на території України.
Про це заявив президент Агентства промислового розвитку (ARP) Бартломей Бабушка.
На його думку, ці інвестиції після закінчення війни відкриють Польщі доступ на ринки Близького Сходу.
«Ми дуже допомогли Україні після жорстокого нападу Путіна і маємо повне право вести переговори про участь Польщі у відновленні України на партнерській основі», – заявив він.
Керівник Агентства уточнив, що вступ нашої країни до ЄС вимагатиме заміни основних залізничних гілок з так званою «широкою» колією (1520 мм) на «вузьку» – європейську (1435 мм).
Він також пояснив, що реалізація проекту вимагатиме великих інвестицій, оскільки будівництво транспортного коридору передбачає викуп приватних земельних ділянок уздовж маршруту протяжністю понад 800 км – від Львова до Одеси.
Оглядач «Думської» Олексій Сухий вважає, що за гучними заявами про відновлення України може стояти прагматичний економічний інтерес.
«Ідея поляків зрозуміла… Україні після війни буде дуже важко, тому, прикриваючись, нібито, розмовами про відновлення, вони хочуть купити землю, щоб побудувати у нас свою приватну залізницю, організувавши транспортний коридор до Європи з наших портів. Вони хочуть продовжити так званий Середній коридор, що проходить з Китаю через країни Азії та Кавказу, прямою гілкою до Європи. Залізничні пороми виходитимуть з грузинських портів Поті та Батумі, причалюватимуть у портах Великої Одеси, а потім по приватній польській гілці без затримок мчатимуть на територію польських хабів. Ідея дуже смілива, але навряд чи ми на це підемо. Це має бути спільний українсько-польський проект – тільки так ми зможемо мати взаємовигідну співпрацю, а не просто приватну дорогу на своїй території. Нам необхідно якомога швидше своїми силами будувати залізничні гілки з європейською колією, здаючи їх в оренду або пропускаючи по них польські залізничні склади», – зазначив оглядач.
Цікаво, що ідея Середнього коридору вже давно обговорюється бізнесменами Одеської області. Цього літа Білгород-Дністровський морський торговельний порт уклав два меморандуми про співпрацю з операторами портів Поті та Батумі. Згідно з цими планами, залізничні пороми повинні прибувати в порт Білгород-Дністровська, а звідти рухатися в напрямку ЄС.