
З початку повномасштабної війни обсяги вантажних перевезень в Україні скоротилися на 40%, а перевезення вагонами «Укрзалізниці» — на 58%. Це призвело до зниження обсягів ремонту вагонів на 55% і роботи галузі з істотним недовантаженням.
Про це AIN повідомили в компанії.
В «Укрзалізниці» кажуть, що прибутковими залишаються лише 8 із 29 вагоноремонтних підрозділів
За прогнозами компанії, у 2025 році збитки цього напряму можуть сягнути 600 млн грн. Додатковим викликом стане очікуване вибуття понад 50% наявного вагонного парку УЗ протягом наступного десятиліття.
У приватному секторі ситуація подібна: прогнозується списання близько 44% парку.
«Це фундаментально змінює навантаження на ремонтну інфраструктуру й вимагає нових підходів до вагоноремонтних підприємств», — наголосив Євген Шрамко, член правління УЗ, напрям «Ремонт і виробництво»
Серед можливих сценаріїв трансформації розглядають оренду, державно-приватне партнерство та перепрофілювання.
Компанія заявила про готовність до відкритого діалогу з ринком, щоб знайти оптимальну модель розвитку.