Попри тимчасову відсутність доступу до автоматизованої системи виконавчого провадження, органи державної виконавчої служби Миколаївської області продовжують роботу у штатному режимі оформлюючи документи у паперовому вигляді.
Про це заявили начальник управління забезпечення примусового виконання рішень у Миколаївській області Ігор Голотрепчук та перша заступниця начальника Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції міста Одеси Інна Фірсова під час брифінгу 24 грудня.
За словами Ігоря Голотрепчука, можливість виконання рішень без доступу до Реєстрів виконавчих проваджень (АСВП) передбачена чинним законодавством. Відповідно до пункту 4 розділу IV Положення про автоматизовану систему виконавчого провадження, у разі тимчасової відсутності доступу до системи допускається виготовлення процесуальних документів у паперовій формі. Після усунення технічних перешкод ці документи обов’язково вносяться до АСВП.
Як він пояснив, громадяни можуть подавати виконавчі документи у паперовому вигляді, а виконавці розпочинають примусове виконання, виготовляючи постанови, акти та інші документи вручну. Після відновлення роботи АСВП ці дані будуть внесені до системи.
«Дана ситуація не є якоюсь такою з чим ми стикнулись перший раз. Хочу нагадати, що за період з лютого по квітень 2022 року така ситуація виникала. І органи державної виконавчої служби справились з цією ситуацією. Поставлені задачі були виконані, рішення виконувались, – підкреслив Голотрепчук.
Також за відсутності доступу до Реєстру можливе зняття арештів із коштів боржників або визначення поточного рахунку для здійснення видаткових операцій. У таких випадках інформація передається банкам у паперовій формі з подальшим обов’язковим обміном даними в електронному вигляді після відновлення системи.
Варто зазначити, що в Миколаївській області також працюють додаткові електронні пошти та гаряча лінія безоплатної правової допомоги, що полегшують комунікацію для громадян.
Перша заступниця начальника Південного міжрегіонального управління Міністерства юстиції Інна Фірсова заявила, що через пошкодження частина реєстрів тимчасово недоступна, але всі дані збережені завдяки резервним копіям. Наразі ведеться робота з валідації реєстрів, що, за прогнозами фахівців, триватиме близько двох тижнів.
"Ми приділяємо значну увагу кіберзахисту, щоб уникнути подібних випадків у майбутньому. Жоден структурний підрозділ не припинив діяльність: послуги громадянам надаються, частково в паперовій формі", - наголосила Фірсова.
Першими планують відновити реєстр довіреностей та спадкових справ. Водночас на гарячих лініях громадяни можуть отримати консультації з усіх питань.
Контактний номер для безоплатної правової допомоги: 0 800 213 103.