Із вересня 2026 року діти старшого дошкільного віку обов’язково вивчатимуть англійську мову в усіх українських закладах дошкільної освіти. Таку норму передбачає Закон «Про застосування англійської мови в Україні», який також закріпив статус англійської як однієї з мов міжнародного спілкування. Тим часом у Миколаєві деякі дитсадки вже почали впроваджувати вивчення англійської для дітей. Так, в одному із закладів дошкільної освіти у мікрорайоні Тернівка її викладають для вихованців старшої групи.
Про це ідеться в сюжеті ТРК МАРТ.
- Англійська мова є надзвичайно актуальною. Наш заклад впроваджує англійську мову саме у старшій групі, бо це сприяє цілеспрямованому навчанню. Діти вчать англійську мову не тільки окремі слова — можуть проводитися інтегровані ігри: музика, співи, руханки, математичні та логіко-математичні ігри, що сприяє розвитку пам’яті, уваги та мислення, — каже директорка дитсадка Олена Василівна.
Навчання іноземної мови в дитячому садку — поки що не є обов’язковим, але бажаним компонентом дошкільної освіти. Воно є важливим засобом гармонійного розвитку дитини та формування її життєвої компетенції. Адже діти які у дошкільному віці залучені до вивчення іноземної мови, за умов, що це навчання було організовано методично правильно успішніше навчаються у школі та ліпше засвоюють програму навчання.
- Англійська мова, це ми знаємо, друга мова. І діти із зацікавленням, коли прийшов вихователь, почали вчити англійську мову. Це ви зараз побачите на занятті. Нам подобається, і дітям дуже подобається, —підкреслює Олена Василівна.
Заняття з англійської у цьому закладі стартували з початком поточного навчального року. Вони проходять два рази на тиждень близько 20 хвилин кожне. Сьогодні у закладі 20 дітей опановують англійську мову — з ними працює вихователька, яка також є дипломованою вчителькою іноземної мови.
- В групі 20 дітей, а по підгрупам — це по 10 дітей. Тривалість занять 15–20 хвилин. Заняття з англійської мови проводить вихователь філологічної освіти, яка дуже любить дітей. Проходять дуже цікаві заняття, на яких вони грають, співають, рухаються, проводять логіко-математичні ігри, — додає директорка дитсадка.
Анна Олегівна розповідає: вже тривалий час викладає англійську діткам. За її словами, зважаючи на вік дітей, методи навчання іноземної мови відрізняються. Наприклад, діти дошкільного віку ще не можуть довго концентрувати увагу на чомусь одному, а тому важливо інтегрувати англійську в повсякденні заняття в легкій та невимушеній формі.
- Для діток дитячого садочка англійська мова — нова. Їм цікаво бачити все нове: кольори, числа. Ми запитуємо, спостерігаємо, використовуємо аудіо, відео, дидактичні матеріали — все це завжди присутнє на заняттях. Головне — зацікавленість дітей, а вона є. У нас є традиція: до нас завжди приходить ведмедик Теді на заняття, він щось показує і запитує, — додає вихователька та дипломована вчителька англійської мови Анна Олегівна.
У дитсадку пояснюють: під час розробки заняття, варто враховувати, що матеріал має бути структурований так, щоб діти засвоювали базові елементи розмовної англійської природно й весело — через ігри, пісні, мультфільми та творчість.
- Пройшли теми «Як тебе звати?», «Як у тебе справи?», кольори, числа. Далі — руханки: стрибати, плавати, літати. Успіхи бачу дуже хороші, бо дітям цікаво. Коли дитині цікаво — вона буде робити. Їм цікаве все кольорове: відео, мультики, пісеньки — ділиться Анна Олегівна.
Попри такий короткий термін вивчення іноземної мови — діти справді вже демонструють успіхи: вони можуть представитися та відповідати на нескладні питання виховательки, як-от про власний настрій.
- Мені подобається працювати з дітьми. Багато що вкладаєш — і вони віддають. Дуже подобається бачити результат своєї праці. Надихає віддача дітей: коли я бачу результат, бачу, як іде віддача. Це така наснага і стимул працювати більше, готувати щось нове. Дітки — це потужна, гарна енергія — каже вихователька.
У дитсадку відзначають: у майбутньому планують запровадити вивчення англійської мови і для вихованців молодшого віку. Адже діти, які з дитинства занурюються в іншомовне середовище, краще адаптуються до нового та легше вивчають інші мови в майбутньому.
