Безбар'єрність — це коли можеш відкрито говорити про свої переживання й емоції та відчувати себе в безпеці.
Так, у Миколаєві для педагогів та психологів відбувся спеціальний семінар, присвячений адаптації дітей до шкільного середовища під час стресу та викликів воєнного часу.
У четвер та п'ятницю, 23 та 24 жовтня, у два етапи відбувся семінар «Соціально-психологічна, педагогічна інтеграція здобувачів освіти Нової української школи в освітнє середовище в кризових умовах» на базі Миколаївського обласного інституту післядипломної педагогічної освіти.
На заході учасники розглянули практичні підходи до створення безпечного освітнього простору, методи інтеграції дітей-переселенців та формування емоційної стійкості. Окрему увагу приділили стратегіям розвитку довірливих стосунків у школі та роботі з батьками. До заходу доєдналося більше 40 учасників.
Так, завідувач навчально-методичної лабораторії практичної психології та соціальної роботи МОІППО Тетяна Сливінська звернула увагу на важливість практичних навичок для вчителів.
«Наша мета — дати педагогам та психологам інструменти для щоденної роботи. Сьогодні особливо важливо знати як створити в класі атмосферу прийняття, підтримати дитину, яка переживає стрес, та допомогти їй відчути себе частиною колективу», — повідомила вона.
Методист навчально-методичної лабораторії практичної психології та соціальної роботи МОІППО Кучеренко Аліна також зазначає, що діти потребують підтримки.
«Триває війна, і залишати дитину сам на сам з її переживаннями ні в якому разі не можна. Зараз, як ніколи раніше, вони потребують розуміння», — сказала вона.
Її колега-методист, Чубова Антоніна, додає: якщо у школі створено простір, де панують прийняття та співпраця — це значно підвищує ефективність роботи з дітьми.
«Довіра — це основа всіх змін. Без неї неможливо вибудувати належну підтримку. Добре, коли діти відчувають, що вони мають до кого звернутися у разі потреби», — наголосила вона.
Розуміння, підтримка та допомога — це те, що дозволяє долати перешкоди стресу.
