Миколаївське «ЕЛУ Автодоріг» прибиратиме вулиці технікою, закупленою за кошти держави – очікують, що видатки з бюджету зменшаться втричі

  • 13:26
  • 28.08.2025
63b30ae069ab4e94cd1847f904f931e2.i999x999x670

У середу, 27 серпня, члени виконавчого комітету погодили питання, що стосувалось використання нової техніки для механізованого прибирання вулиць і доріг, яка була закуплена за державні кошти.

Про це повідомляє кореспондент ПН.

Перший заступник директора ДЖКГ Ігор Набатов нагадав, що цей проєкт рішення розглядався на минулому засіданні виконкому, однак не набрав необхідної кількості голосів. Тому посадовець запропонував членам виконкому задавати питання.

У свою чергу, член виконкому Андрій Стахурський зазначив, що питання не набрало голосів, бо не було достатньо висвітлено його зміст. Він додав, що порядок використання техніки передбачає забезпечення оплати всіх витрат, необхідних для запуску механізованого прибирання відповідно до Закону "Про оренду державного комунального майна".

— На минулому засіданні було сказано, що за якісь державні кошти було закуплено певну кількість обладнання для реалізації цього проєкту і прибирання доріг комунальними силами. Основне питання по суті: хто є власником цього майна: держава, наша громада, якесь державне підприємство чи якесь комунальне підприємство? І чи передається це майно громаді і ми користуємось і розпоряджаємось цим майном, і запускаємо прибирання? Якщо воно орендується, то ми маємо сплачувати якісь кошти за нього. І який обʼєм робіт, може перелік вулиць, кварталів покриває це майно, закуплене за кошт держави. Тобто наскільки воно здешевшить, спростить і забезпечить якісне прибирання для нашої громади, – поцікавився Стахурський.

Посадовець відповів, що техніку було закуплено за державні кошти - "це була субвенція, яка надійшла у вигляді коштів, які напряму сплачувались постачальнику данної техніки". Учасниками програми "Проєкт розвитку міської інфраструктури 2" були три комунальні підприємства: "Миколаївоблтеплоенерго", "Миколаївкомунтранс" та "Миколаївводоканал". Кожне з них визначило перелік техніки, яка їм необхідна.

— Техніка по механізованому прибиранню доріг закуповувалася "Миколаївкомунтрансом" у звʼязку з тим, що учасниками програми могли бути лише підприємства повʼязані у сфері з поводженням з відходами, постачанням теплової енергії та постачанням холодної води та водовідведенням. КП "Миколаївкомунтранс" на сьогоднішній день є власником цієї техніки, але підприємство не займаєтсья утриманням вулиць та доріг, тому фактично, з урахуванням Закону "Про оренду державного комунального майна" дане майно було передано в оренду КП "ЕЛУ Автодоріг" і це підприємство готово забезпечувати утримання вулиць та доріг, як це робиться в зимовий та літній період. Головна мета – прибирання доріг та миття вулиць за допомогою цієї техніки. Кількість машин - 6 одиниць, які можуть покрити всі вулиці та дороги Миколаєва, якщо вибудовати правильну логістику цього питання, – пояснив посадовець.

Мер Миколаєва Олександр Сєнкевич додав, що у місті є різні візники сміття, наприклад, КП "Миколаївкомунтранс" вивозить сміття зі сміттєвих баків з дворів міста. Також підприємство має вивозити крупногабаритне сміття, але якщо воно лежить поряд з баками і біля нього утворюється стихійне звалище, тоді ліквідацією звалищ займаються адміністрації районів. 

— Взагалі зараз розробляється схема санітарної очистки міста і ми хотіли, щоб будь-яке сміття з вулиць прибиралось КП "Миколаївкомунтранс", в тому числі, і сміття дорожнє, щоб вивозилось на полігон. В результаті придбали цю техніку за державний кошт, але при розподіленні обовʼязків ми все ж таки вирішили, що дороги і їх утримання повинно відбуватись силами підприємства, на балансі якого і знаходяться ці дороги, тобто КП "ЕЛУ Автодоріг", яке сьогодні в тому числі відповідає за зимове та літнє прибирання. Тому, всі питання, які стосуються доріг: ремонту, утримання, прибирання і тд – було б логічним передати їх на отримувача бюджетних коштів. Якщо до змін у законодавстві ми могли передавати будь-яке майно з одного КП на інше рішенням управління комунального майна через сесію, то сьогодні ми втратили таку можливість і ми не можемо передати з "Миколаївкомунтранса" на "ЕЛУ Автодоріг" цю техніку просто рішенням сесії. Якщо не можемо цього зробити, то підприємство повинно буде сплатити ПДВ, яке йде в державний бюджет, що складає 8 мільйонів гривень. Тому, щоб не витрачати ці кошти ми організували такий конкурс на цей майно і фактично користування буде лише в одного підприємства на правах оренди, і майно перейде в інше комунальне підприємство, – заявив він.

Ігор Набатов додав, що прибирання цією технікою дозволить зменшити видатки на механізоване прибирання з міського бюджету приблизно в три рази за рік.

У підсумку, члени виконкому підтримали це питання 15-ма голосами.

Новини

28 серпня 2025
27 серпня 2025