
У четвер, 7 серпня, депутатам Миколаївської міської ради представили зміни до структуру виконавчих органів, які були розроблені компанією Ernst & Young.
Миколаївська міська рада транслювала захід в YouTube, пише ПН.
Міський голова Миколаєва Олександр Сєнкевич заявив, що робота була профінансована в рамках співпраці Миколаєва з Антикорупційною ініціативою ЄС.
— Результатом цієї роботи став перелік завдань, який вони порадили внести в структуру, щоб зробити її більш ефективною, логічною та прозорою, з точки зору формування та прийняття рішень, – зазначив він.
Мер повідомив, що сьогодні обговорять два проєкти рішень: "Про упорядкування структури Миколаївської міської ради та її виконавчих органів" та "Про затвердження структури Миколаївської міської ради". Олександр Сєнкевич очікує, що на розгляд сесії їх винесуть 28 серпня, щоб до середини грудня встигнути відпрацювати всі зміни до структури, провести всі бюрократичні процедури і відобразити це в бюджеті 2026 року.
Управляючий справами виконкому міськради Андрій Волков зазначив, що метою першого проєкту рішення є упорядкування структури міськради, зменшення рівнів управління та розпорядників коштів. За його словами, виконавчий комітет залишиться головним розпорядником бюджетних коштів, також не йдеться про внесення змін в організаційну структуру виконавчого комітету.
Що стосується департаментів, то згідно з рішенням від 2009 року департаменти можуть утворюватись, якщо мають не менше 2 управлінь або чотирьох відділів. Тепер пропонується утворювати департаменти, якщо в них є не менше трьох відділів, при цьому виключено можливість утворення управлінь в департаментах.
— Тобто, якщо ми маємо зараз Департамент ЖКГ, який складається з двох управлінь і в кожному управлінні по два відділи, наразі будуть просто відділи. Ми скорочуємо посади керівників управлінь, а також відповідно і таке утворення, яке включало в себе відділи, – зазначив Андрій Волков.
Аналогічна ситуація буде і в адміністраціях районів. При цьому, що адміністраціям районів, що департаментам залишається можливість мати трьох заступників по відповідним напрямкам, два з яких мають бути привʼязанами до конкретних відділів.
Певні зміни передбачаються і для управлінь. Якщо зараз є можливість утворювати управління виключно в організаційній формі двох відділів, то тепер пропонується уторювати управління без розподілу на відповідні організаційні структури. Управління можна буде створити, якщо там працює не менше пʼяти осіб, якщо управління має до 10 осіб, тоді воно утворюватиметься без створення структурних підрозділів. Начальники управління зможуть мати не більше двох заступників.
Окремі виконавчі органи зі статусом юридичної особи будуть лише в структурі виконавчого комітету міськради.
Депутатка Олена Кісельова нагадала, що під час попередніх обговорень йшла мова про реорганізацію адміністрацій районів, хоча наразі в проєктах рішення це не відображено. Мер пояснив, що зараз на адміністраціях лежить дуже багато роботи, в тому числі, ліквідація наслідків прильотів, тому немає можливості вводити кардинальні зміни. Проте мер зазначив, що це буде робитися поетапно: спочатку адміністрації реформують частково, а після війни повернуться до масштабного реформування райадміністрацій.
— Просто так ліквідувати ми їх фізично не можемо. Тому ми вирішили зробити це другим етапом, а зараз буде відбуватися реформування всіх інших структур, яке не є таким ризикованим, – повідомив мер.
Також він заявив, що під час розробки нової структури намагались максимально скоротити кількість посадовців, проте наразі конкретна штатна кількість посадовців ще невідома. За словами мера, до узгодження бюджету Миколаєва на 2026 рік на публічне обговорення винесуть окреме питання щодо штатної часельності виконавчих органів міськради. При цьому Олександр Сєнкевич наголосив, що мова йде про зменшення кількості посадових осіб.
Окрім цього, Олена Кісельова поцікавилась, чи буде реорганізовано відділи Служби у справах дітей при адміністраціях району. На що Андрій Волков заявив, що відділи Служби у справах дітей при райадміністраціях прибтираються і будуть утворені, як структурні підрозділи однієї юридичної особи – Управління Служби у справах дітей Миколаївської міської ради, яка територіальна знаходиться у виконавчому комітеті, і всі працівники увійдуть у загальну штатну чисельність виконкому.
Депутат Максим Коваленко відмітив, що у адміністрацій районів забирають функцію щодо утримання зелених зон, яку тепер передають КП "Миколаївські парки", тому він поцікавився, чи буде забрано функції замовника щодо по прибиранню стихійних звалищ та сміття, ремонту доріг в приватному секторі. За словами мера Миколаєва, прибирання стихійних звалищ передадуть КП "Миколаївкомунатранс". Що стосується ремонту доріг в приватному секторі, то тут змін не планується – цим займатимуться райадміністрації.
Також він поцікавився щодо функцій відділу закупівель Миколаївської міської ради, створення якого передбачено новою структурою. Мер відмітив, що наразі це не передбачено законом, але такий пілотний проєкт вже намагаються зробити в Державній агенції з відновлення щодо централізованих закупівель.
— Взагалі я бачу за цим майбутнє, тому що замість того, об ловити окремі тендери, окремих головних розпорядників через департамент боротьби з корупцією і тд, зі створення єдиної закупівельної системи всі підрозділи направляють всю закупівель організацію роботи на них: купити папір, канцтовари, будівництво чи ремонт якогось обʼєкту і тд, вони направляють все це на закупівель організацію і вона проводить торги, моніторить всі ціни. Бо будівництво дороги ДЖКГ чи однією із адміністрацій – це те ж саме будівництво, і вартість щебня, асфальту чи людино-годин однакова. Тому немає сенсу все окремо проводити. Але поки що законом це не передбачено. Ми очікуємо цих змін і вже зараз зменшуємо кількість головних розпорядників, в яких є стандартні закупівлі: папір, канцтовари і тд, ми їх прибираємо. Якщо в них є відокремлені підрозділи, як школи, садочки, школи мистецтв, спортивні школи, де є централізована бухгалтерія, ми логічно що не можемо придбати в них статус головного розпорядника, – пояснив мер.
Депутатка Тетяна Домбровська поцікавилась, які управління залишаться без власної бухгалтерії. За словами Олександра Сєнкевича, якщо управління чи департамент має статус головного розпорядника бюджетних коштів, то в них залишається власна бухгалтерія.
Олена Кісельова спитала, чи зміниться кількість заступників міського голови, на що Андрій Волков відповів, що їх кількість буде затверджуватись окремим рішенням міськради, тому наразі це питання не обговорюється.
Після цього депутатам представили загальну структуру виконавчих органів:
– виконавчий комітет;
– чотири адміністрації районів;
– Департамент фінансів;
– Департамент праці та соціального захисту населення;
– Департамент міського господарства (колишній ДЖКГ);
– Департамент з надання адмінпослуг;
– Департамент архітектури та містобудування;
– Департамент міського голови;
– Департамент стратегічного розвитку та інвестицій (колишній департамент економіки);
– юридичний департамент;
– Департамент забезпечення діяльності виконавчних органів;
– Управління апарату;
– Управління активами (колишнє управління комунального майна, до якого доєднуються квартирний відділ);
– Управління освіти;
– Управління охорони здоров’я;
– Управління культури;
– Управління у справах фізичної культури і спорту;
– Управління молодіжної політики;
– Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення;
– Управління у справах ветеранів війни;
– Управління капітального будівництва;
– Управління транспорту;
– Управління ДАБК;
– Управління Служби у справах дітей;
– Управління бухгалтерського обліку;
– Управління інспекція з благоустрою;
– Управління цифровізації;
– Управління персоналом (колишній відділ кадрів);
– Відділ "Служба внутрішнього аудиту";
– Відділ закупівель;
– архівний відділ;
– відділ інформації та використання документів ліквідованих установ;
– відділ з організації оборонної та мобілізаційної роботи;
– господарсько-технічний відділ;
– сектор захисту інформації.
При цьому запропоновано реорганізувати Департамент внутрішнього фінансового контролю, шляхом його приєднання до виконкому, а також припинити діяльність Департаменту енергетики, шляхом приєднання до Управління капітального будівництва.
В той же час буде сторено наступні виконавчі органи: Відділ Служби внутрішнього аудити, Відділ закупівель і Управління інспекції з благоустрою.
Також у мера зʼявиться сьомий заступник з питань цифрової трансформації міста, йому буде підпорядковано нове управління цифровізації.
— Ми повинні зрозуміти, що фактично наша з вами робота над структурою це нарешті перший гігантський крок, операючись на незалежну оцінку ми робимо зменшення головних розпорядників, укрупнення всіх закупівельників, централізацію функцій окремих напрямків, і далі ми будемо бачити ефективність роботи. Логічно, що коли ми визначаємось з повноваженнями та функціями кожного органу визначити в людино-годинах роботу, яка виконується цим підрозділом. І так буде легше контролювати і розуміти, чи одна людина працює дві години і потім йде додому пити чай, чи вона працює 8 годин і кількість людей, які пʼють чай можна зменшити. Ми вже підійшли до того, що процеси в міськраді мають бути прозорими і зрозумілими. Але є і погані новини, процес децентралізації це не тільки отримання додаткових надходжень у вигляді податків, це і отримання нових повноважень і це означає, що потрібно буде залучати нових людей. Якщо раніше мобілізаційний відділ при адміністрації – це була одна-дві людини, то зараз їх треба буде збільшувати до 8, щоб вони з поліцейськими ходили. В нас ще будуть помічники ветеранів і тд. Загалом нас чекають великі зміни, – заявив мер.
Депутатка Олена Кісельова попросила додати до проєкту рішення загальні цифри щодо кількісного складу структури, щоб була зрозуміла конкретна кількість створених органів.
Мер Олександр Сєнкевич заявив, що за результатами зустрічі буде внесено зміни до проєкту рішення з урахуванням порад та рекомендацій, після чого їх винесуть на розгляд на депутатських комісіях.