Держспецзв'язку попереджає про нову хвилю шахрайських дзвінків, метою яких є отримання доступу до банківських рахунків громадян. Зловмисники, видаючи себе за співробітників банків, повідомляють про нібито необхідність встановити новий мобільний застосунок.
Після цього шахраї надсилають фішингові посилання на завантаження програми, буцімто з офіційного чатбота в одному з месенджерів.
Жертву переконують назвати код з смс-повідомлень чи дзвінків від справжньої служби підтримки банку. У результаті зловмисники отримуючи доступ до інтернет-банкінгу і знімають кошти з рахунків потерпілих.
Як захиститися від шахраїв
- Якщо вам телефонує «працівник банку», ніколи не виконуйте дій за його інструкцією одразу. Зателефонуйте самостійно на офіційний номер банку, вказаний на вашій картці.
- Переривайте розмову, якщо вас просять назвати конфіденційні дані, такі як паролі, коди доступу, CVV-коди карток чи просять встановити програму на ваш пристрій.
- Завантажуйте застосунки лише з офіційних магазинів застосунків, таких як App Store і Google Play.
Додаткові поради до завантаження застосунків
- Завжди перевіряйте репутацію розробника та читайте відгуки.
- Звертайте увагу на кількість завантажень і дозволи, які вимагає програма.
- Не завантажуйте програмне забезпечення від країн із сумнівною репутацією.
- Звертайте увагу на дозволи, які вимагає застосунок під час встановлення. Наприклад, для програми для читання книг не потрібен доступ до геолокації, камери чи мікрофона.
Якщо стали жертвою
Заповніть форму зворотного зв’язку на сайті Кіберполіції або повідомте про цю ситуацію за номером телефону: 0 800 50