На онлайн-форумі «Mykolaiv Blue&Green Economy» презентували концепції відновлення та оновлення прибережної зони міста

  • 13:56
  • 15.06.2024
2b4811d811ac29e63c2e2e405f5267ce.i999x999x670E

У пʼятницю, 14 червня, відбувся онлайн-форум «Mykolaiv Blue&Green Economy» на якому презентували головні напрацювання в рамках проєкту «Програма сталої трансформації Миколаєва для переходу до блакитної економіки» («Портфоліо Миколаєва») програми ПРООН «Мери за економічне зростання».

Про це повідомляє ПН.

— Головним завданням портфоліо є допомогти Миколаєву стати динамічним економічним регіональним центром для залучення людей та інвестицій. А також розвивати та підтримувати місто Миколаїв як місто-хаб зелених/блакитних трансформацій через дослідження та розробки, інновації та сталу економіку, – сказав керівник ВГО «Українська Асоціація Центрів Підтримки Бізнесу» Артем Ващиленко.

Зазначається, що даний проєкт спрямований на збереження водних ресурсів та розвиток галузей, пов'язаних із водою, таких як судноплавство, порти, аквакультура, риболовля і туризм. Проєктом також планується підтримати розвиток та перехід підприємств до бізнес-моделей, спрямованих на «блакитну і зелену економіку» і сталість (збалансованість між економічними, соціальними та екологічними аспектами бізнесу) та охорону навколишнього середовища.

— Проєкт «Портфоліо», який створений, не остаточний. Він буде доповнюватись. Для Миколаєва економічна модель «блакитної економіки» є досить природною. І скориставшись своїм потенціалом і ресурсами, Миколаїв може стати лідером у сфері блакитної економіки, – зазначив Мустафа Саіт-Аметов, керівник Програми з розвитку регіонів ПРООН в Україні.

На форумі представили концепції розбудови морського індустріального парку в Миколаєві, формування нового прибережного громадського простору Aqua Port (нижня набережна Інгулу), ревіталізації Миколаївського суднобудівного заводу та створення там технопарку.

Під час презентації «Концепції розбудови індустріального парку» представники італійської архітектурної компанії One Works зазначили, що використовували можливості території між Баштанською та Херсонською трасами.

— Ключові моменти проєкта це сама територія: дві великі траси та існуюча залізнична гілка, яка допомагатиме повʼязувати індустріальний парк з іншими містами. Тому Миколаїв - цікаве місто для розвитку, в якому можна було зробити дуже багато речей, зокрема підтримати розвиток саме кораблебудування, – розповіли представник компанії One Works.

У разі створення індустріального парку виникнуть такі переваги для міста як:

– створення 4 тисяч робочих місць,

– збільшення доходів місцевого бюджету, 

– залучення інвестицій в місто, 

– активізація малого та середнього бізнесу, який буде створювати індустріальний парк, останній буде виступати модифікатором розвитку бізнесу,

– створення сприятливих умови для повернення ВПО, 

– покращення рівня життя в місті.

— Коли запрацює індустріальний парк, доходи з оренди землі виростуть до 19 мільйонів гривень на рік, і загальна сума податку від надходжень – це 346 мільйонів гривень, з яких в Миколаївський бюджет може надходити 180 мільйонів гривень на рік.

Для успішного запуску та функціонування індустріального парку необхідно дві речі, як мінімум, – це підключення комунікацій та правильний вибір керуючої компанії. В нашому випадку виділена територія в 180 гектар, яка дуже гарна розташована між двома автомобільними дорогами М-14 на Херсон та Н-11 Баштанка-Кривий Ріг, а також уздовж проходить ділянка з залізничними коліями. Розміри земельної ділянки сприяють залученню потужної керуючої компанії, яка зможе управляти потужним промисловим пластом, – зазначив керівник напрямку «Місія та концептуальний дизайн Морського індустріального парку» Володимир Самойленко.

Що стосується прибережного громадського простору Aqua Port, то тут йде мова про трансформацію будівлі та території навколо «Клубу юних моряків».

Передбачається створення не лише на нижній набережній, а й на обох берегах Інгулу громадських просторів та місць для відпочинку миколаївців і туристів. Зокрема, йдеться про модернізацію будівлі Клубу юних моряків, оновлення існуючих спортивних шкіл з водних видів спорту, будівництво тренажерного залу, муніципального яхт-клубу і причалів для катерів і яхт, сімейного готелю, громадського пляжу. 

Також на форумі представили «Концепцію ревіталізації Миколаївського суднобудівного заводу». Проєкт передбачає відновлення звʼязку території заводу з містом аби зробити її доступною для миколаївців. За пропозиціями експертів з представників суднобудування, наукових кіл, інжинірігну, представники компанії One Works передбачили на правому березі Інгулу промислові зони для малого суднобудування, причали для яхт і катерів, технологічний парк, великі паркові і зелені зони. 

На лівому березі пропонують культурні заклади, житлові та офісні будівлі, музей кораблів просто неба, театр. При цьому архітектори пропонують зберегти крани для вечірніх світлових шоу та зʼєднати обидва береги канатною дорогою.

Також на форумі представили «Концепцію ревіталізації Миколаївського суднобудівного заводу». Проєкт передбачає відновлення звʼязку території заводу з містом аби зробити її доступною для миколаївців. За пропозиціями експертів з представників суднобудування, наукових кіл, інжинірігну, представники компанії One Works передбачили на правому березі Інгулу промислові зони для малого суднобудування, причали для яхт і катерів, технологічний парк, великі паркові і зелені зони. 

На лівому березі пропонують культурні заклади, житлові та офісні будівлі, музей кораблів просто неба, театр. При цьому архітектори пропонують зберегти крани для вечірніх світлових шоу та зʼєднати обидва береги канатною дорогою.

Новини

22 червень 2024
21 червень 2024