
Миколаївські онлайн-медіа найчастіше використовують інформацію пресслужб та публікації інших українських ЗМІ для наповнення новинної стрічки видання. Частка власних новин у ЗМІ Миколаєва складає лише 7,4% від загальної кількості новин.
Таким є результат дослідження ГО «Інститут масової інформації», що було проведено у січні поточного року.
Моніторинг проводився у 5 онлайн-ЗМІ Миколаєва: «Преступности.НЕТ», «НикВести», «Новости-N», «Інше.TV», «Свідок.Info».
Методологія моніторингу охоплювала аналіз джерел новин, опублікованих у стрічках новин вказаних інтернет-ресурсів Миколаєва за період з 13 по 17 січня. Не брались до уваги статті, авторські колонки, блоги, офіційні анонси про відключення води, концерти, прес-конференції тощо.
Чверть новин (406 матеріалів або 25,6%) у онлайн-ЗМІ Миколаєва посилаються переважно на всеукраїнські медіа, рідше на інші місцеві ЗМІ, а також на сюжети та інтерв’ю, що вийшли в ефірі телеканалів. Інші ЗМІ є домінантним джерелом для сайтів «Інше.TV» (37,9%) та «НикВести» (30%). Поширеною є практика посилатися на новину українського медіа при тому, що матеріал не є ексклюзивом, а першоджерело новини - прес-реліз чи публікація у соціальній мережі.
Пресслужби є джерелами у 23% або 368 матеріалах ЗМІ Миколаєва:
– У своїх публікаціях видання посилаються на пресслужби місцевих та центральних органів влади, окремих політиків, політичних сил тощо. Найбільше серед миколаївських ЗМІ інформацію пресслужб як джерело у своїх новинах використовує видання «Преступности.НЕТ» - 35,6% (97 матеріалів), найменше - «Інше.TV» - 15,8% (56 матеріалів).
Соціальні мережі стали джерелами для 13% або 206 новин у миколаївських ЗМІ. У якості джерел використовуються публікації у Telegram-каналах, а також Facebook та Twitter:
– Ці новини стосуються офіційних заяв окремих політиків, посадовців та державних установ, звернень громадян до органів місцевої влади.
Власні новини склали лише 7,4% або 117 від загальної кількості новин у миколаївських медіа. Переважно, це новини з прес-конференцій, засідань комісій місцевих рад, виконкому, інших нарад, а також новини з ексклюзивними коментарями місцевих політиків тощо. Найбільша частка таких новин опублікована на сайті «Свідок.Info» - 28 (18,3% від загальної кількості джерел, які використовує ЗМІ). Найменше на сайті «Інше.TV» - 4 (1,1%).
– Результати проведеного моніторингу свідчать, що основними джерелами інформації у онлайн-ЗМІ Миколаєва є інші українські медіа, пресрелізи та соціальні мережі. При цьому, досить низьким є показник власних матеріалів. Це може означати, що пріоритетом більшості ЗМІ є наповнення стрічки новин шляхом пасивного рерайту або просто копіювання пресрелізів чи інших офіційних повідомлень, а не створення унікального контенту для читача, – підкреслюють в «Інституті масової інформації».