Майбутні миколаївські архітектори вчилися покращувати міську мобільність

  • 12:22
  • 28.05.2025
499928417_1005269988455110_8460960146564097879_n

У Миколаєві пройшов воркшоп, організований департаментом архітектури та містобудування, для студентів Миколаївського будівельного фахового коледжу Київського національного університету будівництва і архітектури. Серед спікерів головний художник міста Нарва (Естонія) та відомий польський архітектор Губерт Траммер.

Перші 2 дні воркшопу були присвячені деталям планування міського простору: створення зон відпочинку та дозвілля, розгляд малої архітектурної форми як окремого та важливого структурного елемента в архітектурному ландшафті міста. Денис Гіренко прочитав ряд урбаністичних лекцій онлайн та навів приклади естонських міст щодо організації міського простору. Також пан Денис поділився можливостями для архітекторів-початківців щодо платформ та різних видів архітектурної діяльності, з якких можна почати свій професійним шлях.

Наступні два дні лекції з практичними заняттями провів польський архітектор Губерт Траммер, який вперше завітав до міста Миколаєва.

Друга частина воркшопу була більш практичною. Основною метою були аналіз і надання пропозицій щодо покращення міської мобільності на одній з ділянок у Миколаєві (перетин вулиці Садової з Центральним проспектому).

Завдяки бульварній побудові вулиці Садова зі сквером Ради Європи (північна частина вулиці Садова) ускладнюється рух як для велосипедистів, так і для автомобілів. Ділянка має два види громадського транспорту - маршрутні таксі та трамвай. Також ця ділянка є кінцевим або транзитним місцем зупинки для автобусів міжрегіональних перевезень.

Перед студентами постало завдання зробити цю ділянку комфортною для руху кожного актора міського руху шляхом перенеправлення руху автомобільних та пішохідних потоків. Складність завдання полягає в продуманні наслідків при створення різних сценаріїв перенаправлення руху.

Архітекторами був здійснений вихід на місцевість і аналіз території безпосередньо на місці. Далі протягом половини 3-го та 4-го днів студенти розробляли свої пропозиції та в кінці 4-го дня презентували їх.

 Студенти поділились на 3 групи по 5 осіб в кожній. Першою групою була розроблена концепція, що ґрунтувалась на принципах безпеки, оптимізації руху та видимості. Було запропоновано покращення пішохідної та велосипедної мобільності шляхом влаштування нових пішохідних маршрутів, прокладання веломаршруту через сквер Ради Європи з об’єднанням двох південних частин скверу велодоріжкою.

Друга група студентів керувалась принципами безпеки, зручності та естетичної привабливості міського простору. Ними були запропоновані підняття пішохідних переходів для підвищення безпеки, влаштування декоративних арок як елементів з вертикальним озелененням, що об’єднують частини скверу. Також звучала пропозиція прокладання веломаршруту по бульвару пр. Центрального через кільце.

Були надані гарні пропозиції щодо нового благоустрою скверу Ради Європи.Третьою групою студентів були представлені ідеї щодо влаштування велодоріжок без прямого сполучення частин скверу, були надані мальовничі пропозиції по благоустрою скверу з влаштуванням МАФів частково біонічної форми з використанням природних елементів та обводненням.

Як результат, ми побачили цікаві урбаністичні рішення від майбутніх архітекторів. Було неймовірно приємно бачити зацікавленість та активний робочий процес по створенню кращих пропозицій і рішень. Викладачі коледжу пан Станіслав Сурмілов та пані Анна Шелест разом з паном Губертом активно допомагали та консультували студентів для створення їх концепцій.

Вдячні всім, хто доєднався до воркшопу, хто вклав свої зусилля та талант щоб попрацювати над урбаністичною ситуацією Миколаєва в навчальних цілях та створити дійсно якісне рішення.

 

Новини

30 травня 2025
29 травня 2025
28 травня 2025