Понад 16 мільйонів гривень отримає держпідприємство «Морський торговельний порт Чорноморськ» за очищення від льоду акваторії та вхідного каналу під час зимової навігації 2024/2025 рр.
Замовником послуги стала Чорноморська філія Адміністрації морських портів України (АМПУ).
У тендері йдеться про роботу двох буксирів: в АМПУ припускають, що загальний час розчищення в зимову навігацію становитиме не більше 263 годин (майже 11 діб). З огляду на загальну вартість у 16,1 млн, годину роботи одного буксира оцінили приблизно в 61 тисячу гривень.
Оплата передбачена тільки після проведення таких робіт. Тобто, якщо акваторія не замерзне, то розчищати буде нічого й грошей порт не отримає.
Цікаво, що тендер проходив безальтернативно — приватники відмовилися брати в ньому участь.
Один із керівників недержавної буксирної компанії розповів «Думській», що очищення акваторії від льоду — це нормальна практика в період сильних морозів, а 16 мільйонів — цілком адекватні гроші за таку роботу.
Однак, співрозмовник пояснив, що його компанія вирішила не брати участі в цьому тендері.
«Ми спеціально відмовилися брати в ньому участь тому, що не хочемо мати відношення до бюджетних грошей під час війни», — підкреслив керівник.
Ще однією причиною відмови можуть бути подальші візити податківців і представників інших контролюючих органів.
Варто зазначити, що замерзання акваторії портів Великої Одеси — явище досить рідкісне, і може статися, якщо температура повітря на кілька днів опуститься до позначки мінус 15 градусів за Цельсієм. Але якщо це трапиться, а заходів з очищення акваторії не буде вжито, то провину покладуть на АМПУ.
Водночас у системі Prozorro поки що немає даних про подібні роботи в сусідніх портах — Одесі та Південному.
Востаннє порти Одеси, Чорноморська та Південного замерзали в січні 2017 року, а до цього — у 2014 і 2012-му.