Від 1 листопада в Україні починають діяти нові правила оформлення відстрочок від мобілізації. Тепер українці зможуть оформити документи тільки через «Резерв+» або ЦНАП. Уже понад 600 тисяч військовозобов'язаних отримали сповіщення про продовження або про можливість продовження своєї відстрочки.
Про деталі впровадження послуги Мінцифри та Міноборони розповіли на брифінгу 31 жовтня.
Основна інформація
- Більшість рішень про відстрочку (до 80-90% усіх доступних видів) продовжуються автоматично і вже відображаються в застосунку «Резерв+». Зараз мова йде про 10 видів.
- Зараз довідка про відстрочку вшита у військово-обліковий документ. Вимагати паперову відстрочку права ніхто не має, але за потреби документ можна видрукувати.
- Перевіряти актуальність документа будуть за QR-кодом. У разі зміни даних, документ потрібно буде згенерувати повторно.
Влада закликає громадян робити запити та перевіряти статус відстрочки саме через «Резерв+», щоб зменшити навантаження на ТЦК та ЦНАП.
Роль ЦНАПів у процесі
З 1 листопада Центри надання адміністративних послуг починають виконувати роль «фронт-офісів» для приймання документів. Важливо: ЦНАП не ухвалює рішення про відстрочку, а лише направляє документи до ТЦК (це стосується тих випадків, які не покриті цифровим форматом). Наразі МО та Мінцифри працюють над налагодженням нових алгоритмів взаємодії.
Існує до 5 тисяч точок роботи ЦНАП, але не всі з них працюють зараз, тому фактична кількість становить приблизно 4 тисячі. У всіх них можна буде замовити оформлення документів, але варто перевіряти графік роботи пунктів на вихідних.
Непокриті випадки
У Міноборони зазначили, що розуміють, як покрити до 92% усіх можливих запитів на відстрочки через «Резерв+». Решта 8-10% — це зазвичай комплексні та складні випадки, які поки що вимагатимуть особистого звернення для отримання паперового документа. Чіткі терміни їхньої подальшої цифровізації наразі не визначені.
