У Міністерстві фінансів порахували, що впровадження в Україні платного проїзду для вантажівок і контролю за цим може коштувати близько 7 млрд гривень.
Про це заступник міністра фінансів Олександр Кава розповів в інтерв’ю «Інтерфакс-Україна».
Він зауважив, що під час обговорення теми платних доріг «треба чітко розрізняти» два варіанти, «які часто плутають».
Перший варіант — це платні концесійні дороги, які будують коштом інвестора, і той потім бере плату за проїзд, щоб повернути інвестиції в будівництво. Другий — це коли плата за проїзд стягується з вантажного транспорту, пояснив Кава.
Другий варіант потребує розбудови спеціальної системи оплати й контролю. Ще до повномасштабної війни в уряді порахували, що це коштуватиме близько 7 млрд гривень.
«Треба створити систему, яка визначатиме, коли автомобіль виїжджає на дорогу, трекатиме повністю його проїзд і потім розраховуватиме ціну, скільки цей автомобіль проїхав і, відповідно, має заплатити за проїзд», — розповів заступник міністра.
За його словами, найпростішим способом є «віньєтки» — це спеціальний документ або наклейка, що підтверджує оплату за користування певними дорогами. Такий інструмент поширений переважно в невеликих за площею країнах, які можна проїхати з повним баком без заправки, зокрема в Чехії, Угорщині, Словаччині та Румунії.
Кава упевнений, що в Україні з огляду на її площу «немає жодного сенсу» запроваджувати «віньєтки». Водночас є інший механізм — використання GPS-приладів або магнітних рамок з RFID-мітками.